En Trendsättare

image16

Ibland känns det som att folk helt har tappat sitt eget tycke för stil, klädmässigt allså. Jag har iochförsig aldrig förstått mig på det där med att läsa Sofi's mode, kolla på bilderna och sen rusa till butik för att skaffa sig en exakt likadan outfit som i tidningarna. Jag har aldrig lyckats med det. Jag tror att om man verkligen har ett intresse för kläder och stil så skaffar man sig ett mode som passar för just dig. Nej jag menar inte nödvändigtvis något jätteutmärkande, utan jag tror att ni förstår konceptet till vart jag vill komma.
Hur kan man blint gå efter vad någon säger är snyggt och sedan automatiskt också själv tycka att det är super?
Nej, jag är inte en bojkottare av trender och jag hatar inte modegurus. Jag läser modemagasin, kollar vad som är nytt och om jag hittar något jag gillar så funderar jag på hur denna pryl skulle passa in i min garderob, hur skulle jag få detta att passa min stil. Det är ju som tur är numera lite trendigt att vara lite kreativ och inte gå som en av de andra fåren i hagen och det är jag glad över. Att man tillexempel ser i en del av dessa modebloggar som finns här på nätet att lite udda är inne.

Ibland känns det som att man skulle jobba i affär, och göra en Nemi.

(Nej, detta är inte här för att någon ska ta enskilt åt sig. Detta är bara en outsiders tycke. Alla ska få klä sig i vad de vill, det är ju huvudsaken, att man själv får bestämma. Modeslav som Gothare, var som ni är, hjärtat är lättare att läsa av än kläderna)

Säg nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0