Beställt album!

Äntligen så fick jag tummen ur och gick in på cdon.com och beställde skivan jag längtat efter.
Ni förstår, jag har en absolut favoritsångerska; Jewel.
Hennes musik är ärlig och berör själen, för jag känner igen mig i alla hennes texter, de sorgsna och de glada.
Så jag har förstås alla hennes album, utom den senaste (senaste och senaste, den e typ 2 år gammal men ändå)
Men nu är den på G hem till mig!



Hon har även gett ut en bok med poesi; vilken är lite svår att få tag i här, men de mesta finns ju utlagt på internet, så här kommer en dikt som kändes passande från "A night without armour". Om osäkerheten.

Insecurity

you don't call
I check again
I become uneasy--
  is this a frame?
Suddenly I'm not so sure
I check my sources
each conversation becomes a crumb
how easily I'm led
how stupid I've been
to believe
you could be
loving me
you who can not be seduced
by anything other than
the temperance
of need
  each one facilitating the next
and suddenly I see my place
the phone rings
you say hello
but I don't believe you


jaja, ja ska gå och lägga mig nu, ja vet att det är sent, natti

Säg nåt!
Postat av: Erik Keding

Aldrig hört tror jag faktiskt!

2008-08-28 @ 18:45:51
URL: http://theartist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0