Mamma Mia!

Nej, inte filmen, inte i närheten utav ABBA.
Utan min egen lilla mamma.

Det finns ingen jag beundrar som hon. Det har inte alltid varit så och de skäms jag för. Men nu vet jag.
Hon är den starkaste människan jag känner, och det finns inte mycket hon inte klarar av.
Och hon är en konstnär; det finns en kreativitet i henne som är otrolig. Min syster har ärvt den med. Jag har förträngt min.
Hon skapar saker.
Hon har målat väggarna i nästan varje rum i deras hus, precis som hon gjorde i huset före det. Hon har målat min brudkista helt fantastiskt; och varje brudkista som alla tjejer i vår familj fått den dagen de blivit tonåringar.
I julklapp fick jag en underbar vävd filt. Den är rosa och har vackra mönster.
Den matchar fint den unika jackan jag fått, som hon gjort allt på; från att ha kardat ullen, färgat garnet, vävt tygen och sytt ihop jackan.
Hon är fantastisk.
Hon är min hjälte.
Jag hoppas jag nån dag har styrkan att berätta det för henne.
Love you Mommy.


Min nya fina filt.


Min jacka (som man absolut inte kan ha på om de regnar)


Säg nåt!
Postat av: anna

Även om inte mor din vet det så vet jag och har alltid vetat att du älskar mor din.. även om ni är som ni är... det syns på dig, i alla fall för mig...

2008-12-28 @ 00:01:51
URL: http://amatory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0