Dålig torsdag

Vaknade upp halvdöd i en kalasförkylning. Min kära arbetskamrat Stefan har gått runt som en interaktiv smittohärd på kontoret denna vecka, och vem bestämde sig bakterierna för att angripa, jo mig, givetvis. Så i morrn e de soffan under en filt som gäller, har vart helt medvetslös hela dan. och denna gång tänker jag inte göra mitt vanliga misstag. att gå till jobbet även fast jag är dålig, nej de skiter ja i.

sen har jag blivit objektet att spy galla över angående en reklamation idag. syndabocken heter ja.... så jag fick ett vansinnes utbrott när jag tagit fram all fakta och meddelat avd.ansvarig om att jag inte rört paketen, inte sett dem och inte plockat fram dem. det jag har gjort är att skrivit ut följesedeln och sagt till truckchaffisen att han själv får avgöra om det går att skicka iväg varorna då han är mer insatt i det än mej.

efter mötet vi hade idag satte jag mig med Stig, avd.ansvarig, och vi talade länge och väl. jag lättade mitt hjärta och även min ångest lite. Stig är bra, han är rak och ärlig och omtänksam. Han har jobbat på företaget i 40 år.
han ringde mig nu på kvällen och ville höra så jag mådde bättre. Skönt med en chef som bryr sig.

Dålig torsdag, hoppas på en bättre fredag

Säg nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0