Förföljd av Polisen

De e va jag säger, man ska inte ha 740! ska sluta låna mammas bil...

... Är på g hem genom Kga när de ur ingenstans (som de alltid lyckas med) kommer en polisbil efter mig. jag konstaterar snabbt att jag kommer nog inte slippa undan de här böterna denna gång, men kör väl på som om ingenting medan jag försynt försöker få ner hastigheten på bilen utan att stampa på bromsen... sånt går ju bra på en automat menar ja...
när ja kommer förbi korsningen och ut på 90-vägen så tar de tre sekunder innan de slår på helljusen o alla andra färgglada lampor... f*ck.

stannar... och väntar på den där "jaha, de gick lite fort här..."
nej, "hej, rutinkontroll på körkort o nykterhet" jaja, blåsa, kolla kk, konstatera att det var mammas bil o jag var på väg hem från jobbet... "okej, trevlig kväll"
"nej, vänta lite" sa jag.... "skulle jag kunna få tillbaka mitt körkort kanske? skulle vara tråkigt om jag blir stannad igen och måste berätta att en polis har tagit körkortet"
"nja" säger den ursnygge polisen med de isblå ögonen och gudomliga leendet, "ja kanske tar det som souvenir"

hmhmhm... jag kanske tar dig som souvenir, jag kan ta med dig hem och ta hand om dig riktigt väääl! tänkte jag då, men de hade nog inte passat sig att kläcka.

"ursäkta mig, vi kollade in bilen, men det var för ett annat ärende serru, så vi kollade bara in bilen"
"hm, okej... kan ja få mitt körkort nu?"


sen begav sig färden hemåt, med ett fånigt leende på läpparna och en überhunk till polis i tankarna.

hmm... dröm sött Sofie


Säg nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0