Valet i USA


Nej, jag har inget politik intresse what so ever, men detta valet kan bli lite kul tror jag. I toppen står det två helt osannolika kandidater och slåss om titeln som USAs nästa president, och jag kan bara undra; Är detta den egentliga Bush-effekten? Har George Bush med sin trångsynthet och enkelspåriga synvinkel slagit den sista spiken i kistan vad gäller gubbregimen? Har USA som kallar sig framtidsseende och har ett fullständigt storhetsvansinne plötsligt insett att vad gäller deras politiska hus, är de fortfarande kvar på medeltiden.
Hillary Clinton eller Barack Obama.
Vem som än tar hem detta utav dem, ska det bli oerhört intressant att se hur de närmsta fyra åren kommer ett påverka inte bara USA, utan oss alla. För det är bara att inse fakta; USA styr det mesta runt oss av någon outgrunderlig anledning (mest av det kalla fakta att de har mest och störst militär styrka och tillgång till mest vapen) Så hur kommer Barack eller Hillary att påverka oss?
En av de två saker vi aldrig sett förut kommer vi snart att se; en kvinnlig, eller en mörkhyad president i USA.
Spännande.

image5

Säg nåt!
Postat av: DOUCHEBAGS

Visserligen är jag himla intresserad av politik men ja kan inte annat än hålla med dig...det ska bli sjukt intressant att se hur det hela kommer utvecklas!

2008-01-08 @ 10:34:24
URL: http://www.DOUCHEBAGS.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0