Helg i örebro

Så är man tillbaka i hemmets lugna vrå igen. Har aldrig vart så glad att se min soffa tror jag. Fötterna värker, men de kan ja åkerkomma till.

Var iaf inne i Örebro igår tills idag. Tog bussen in så jag skulle slippa vara orolig för bilen. in gick ju bra, men hem är ju en annan historia. Kerstines pojkväns kompis fyllde år och jag var medbjuden på fest hos denna person. Det var ganska mycket folk där när vi kom dit och jag kände ju som förväntat inte nån; trodde jag! Döm om förvåning, träffar jag inte ett ex där. Det var typ fem år sen vi sågs sist och det var jättetrevligt att ses igen. Vi har ju aldrig sagt upp bekanskapen så, men det är ju roligt att se hur folk förändras och inte förändras. Sen skulle vi in på Harrys va de tänkt men de blev inte så för de va mycke folk och så höll de sig till åldersbegränsningen... så tji fick vi. Vi gick istället till ett mindre ställe, kallat Björnstugan. Det var inte alls ett dumt ställe. Där kanske de blir att gå till fler gånger. Kvällen blev inte alltför sen som bra var. När jag idag skulle hem så gick de ju som det gick. Jag hade så fint skrivit upp avgångstiderna på en lapp som jag hade med mig. Men jag var väl inte riktigt vid medvetande för när de va dags att dra till bussen, och Kicki och Johan skulle åka så hade jag kollat fel tider ändå; och missat bussen med 10 minuter typ. Så jag var i god tid till nästa buss... en och en halv timme närmare bestämt. Så jag med min packning och mina högklackade stövlar tog en tur på stan i Örebro. En fika på Waynes coffeshop, en tur in på ZARAS innan det stängde där jag hittade den snyggaste j*vla jeansklänningen i vitt som jag sett i hela mitt liv! Var ju tvungen att prova, även fast jag redan sett prislappen och konstaterat att jag inte hade råd. Så jag tog en Small och gick in i provhytten. Gud så snygg! enda problemet var väl de faktum att jag tydligen inte platsar i Small- facket längre, för jag kunde fan inte andas och de kändes som om brösten ville byta plats med halsmandlarna. Men den va så snygg, så jag konstaterade att fanns den i Medium så skulle jag få spräcka min "no-shopping-policy" I butiken fanns det 3 st Small, och 1 st Large... Va ledsen ja blev, men jag slapp ju en massa ångest!
Till slut kom jag iaf på en buss hem och när jag kom hem så vart jag så glad! på vardagsrumsbordet låg i en påse en hel massa Beck filmer, bara till mig!
 
Så nu är det Beck kväll i casa su soffie!

  Och kan någon snälla påminna mig nästa gång om att jag aldrig mer ska ta bussen! Jag är ingen bussmänniska, säg åt mig att ta bilen, eller anställa en tidpassar-person. Mina fötter mår som nått som inte mår så bra, även fast jag hade mina bekvämaste stövlar på mig. Suck

Säg nåt!
Postat av: Camilla

Björnstugan är allt bra. God mat också :-)
hihi nu undrar du hur jag hittade hit hihihihi fundera fundera får du allt göra :-) hihihihihihihihihih

2008-05-05 @ 09:07:53
URL: http://camillaemelieandy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0