Officiell medlem av tantklubben

Så har man redan nått dit.
Den där åldern då man tittar på folket runtomkring och säger "Men jösses, betedde man sig verkligen sådär när man var i deras ålder?" Och så tänker man tillbaka, för de måste ju ha vart en tre-fyra årsen man va "i den där åldern". Typ 20. Småglin
Väsnas och är respektlösa och ser ut som 14isar.

Att Anna är tant det har hon och jag konstaterat för länge sen, det är som att hon närstan alltid har varit tant.
Igår välkomnade hon in mig i klubben.

And the story goes..

Vi kom på att vi skulle ut, ut och röja, ut och dansa och ta ett par öl. De var hur längesen som helst bara hon och jag var ute.
Vi satt hemma hos mig, delade några falcon och målade naglarna, this far - no tantvarning.
filosoferade över huruvida vi skulle ta 22.05 eller 23.05 bussen in; berodde ju på lite när vi va klara.
22.05 bussen blev det... ca 22.07 konstaterade vi att alla lördagar framöver skulle vi ta 23.05 bussen för JÖSSES! va mycke småglin. Alla med sina små utskrivna efterfesten.com biljetter som ger en fritt inträde till statt före 23.00 i ena handen, och varierande alkoholhaltig dryck i andra handen. Och då kom frågan.. ;"Men jösses, betedde vi oss verkligen sådär i den åldern?" . . . . . Tantvarning nummer 1.

Kommer in på Wickan, tar en öl och sätter oss; försöker skaka av och iväg en efterhängsen överfull nånting karlaktigt som gissade på att min ålder uppgick till 19.. med ett senare ursäktande på att det är ju bra att man ser ung ut för sin ålder.
Dansar loss järnet och far och flänger på dansgolvet som bara jag och anna kan (oftast genom överdrivna handgester eller 1aklassares tvåsteg, eller favoriten *tamdada* ironihärmdansen till närmsta divas danssteg)
Sen fick Sofie ont i fötterna så vi sitter ner. Jag skriver ett mess till Frippa och frågar rart om han vill komma förbi utanför när han slutar och få en puss, varpå anna frågar om det går nån tidigare buss hem... "ja, för fem minuter sen,,, vid 00.00"
Underbara stackars trötta Frippa körde oss hem till Anna där vi käkade mackisar och köttbullar, och vid två var jag hemma och isäng... Tidigaste kvällen på hela veckan


TANT!
oh my Gooood!

de här går inte, får kvickt hitta några divafjortisar att umgås med, alternativt emokidsen nere vid kronhallen så de blir ordning på mig igen.



Säg nåt!
Postat av: Johan

HAHAHAAAAA Börjar du få rynkor nu också. Du får haka på mina temafester (kolla bilderna på facebook). Där blir man fan inte äldre än vad man gör sig =P

och jag ligger fan 1 år före dig också.....

2008-12-01 @ 13:48:21
Postat av: TeZ

Men Soffie har du blivit gammal och grå?? ;-p

m(^o^)m hihihihi

kram o puss

2008-12-01 @ 19:57:53
URL: http://temaswedenzeth.spaces.live.com
Postat av: Bianca Muffins

Hej Sofie,

Det var mig (den långhårige halvrockar-wannabeen) som du inte ville prata med i lördags på Wickan.

Har nu läst ditt blogginlägg kring undertecknads rapportering från Septembers spelning i maj. Missförstå mig rätt, men dina formuleringar fick mig att le i min enfald.

Har ingen ambition att göra mig osams med någon och är ledsen att du tog illa upp vad gäller vissa formuleringar. Som kompensation kanske jag kan få sända dig ett gratis-ex av min bok "Rigora och jag", skriven av mitt alter ego Bianca Muffins??

Vänligen/Karl H aka Bianca Muffins

2008-12-01 @ 20:33:00
URL: http://biancamuffins.blogg.se/
Postat av: Bianca Muffins

Hej Sofie,

Det var mig (den långhårige halvrockar-wannabeen) som du inte ville prata med i lördags på Wickan.

Har nu läst ditt blogginlägg kring undertecknads rapportering från Septembers spelning i maj. Missförstå mig rätt, men dina formuleringar fick mig att le i min enfald.

Har ingen ambition att göra mig osams med någon och är ledsen att du tog illa upp vad gäller vissa formuleringar. Som kompensation kanske jag kan få sända dig ett gratis-ex av min bok "Rigora och jag", skriven av mitt alter ego Bianca Muffins??

Vänligen/Karl H aka Bianca Muffins

2008-12-01 @ 20:33:34
URL: http://biancamuffins.blogg.se/
Postat av: Bianca Muffins

Hej igen Sofie,

He, du kan vara lugn, har bara positiva men vad gäller den här lilla historien;). Och som sagt... sänder dig hemskt gärna ett graits-ex av min bok så vill du ha den kan du maila din adress till:

[email protected]

Peace/Karl aka Bianca Muffins

2008-12-01 @ 23:03:38
URL: http://biancamuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0