Marken.

Inte marken man går på, den är relativt ointressant. så länge den finns där är jag nöjd.
Nej; årets höjdpunkt för oss byingar. Marken. Dags att åka "hem", försöka titta på vad som finns i stånden mellan alla folk man måste stanna och prata med; visa att man lever; ja de har aldrig vart bättre med mig; jo, precis lika glad som jag alltid har vart; mor o far mår fint.
Alla känner alla.
Alla "vet" allt om en, för de känner ju mina föräldrar.
"Oj, dej har ja inte sett sen du flyttade från oss."
"Jo, jag övergav byn och emigrerade, till samhället 2 mil bort. Duvet, stället intill som det faktiskt finns mer folk än kor per km2"
So shoot me, Im the traitor.
Alltid samma sak, varje år.
Men nej, skulle inte missa de för allt i världen. Varför de? Jag är precis som dom. Jag är också lika nyfiken, jag vill veta vad som händer. Se i smyg på vem som har kommit ilag med vem och höra vilka som inte umgås längre.
Klart jag är som dom.
Man blir som man växer upp.

Säg nåt!
Postat av: Sofia

Jasså vad var det för flashback då!? Gått en sådan utbildning? =)

2008-09-26 @ 16:16:10
URL: http://liandri.blogg.se/
Postat av: jonas

jo det e ju så vi e upplärda ;) haha..

2008-09-26 @ 16:23:32
URL: http://lifeofjonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0