Young @ Heart

Min rädsla, precis som jag gissar många andras är, är att bli gammal och grå och bortglömd. Att man ska bli den där gaggiga irriterande kärringen som mina barn tillslut dumpar på ålderdomshemmet och glömmer bort adressen till.
För vem vill bli gammal?
Vem vill känna att orken försvinner och vem vill behöva drass med en käpp eller rolator?

Men jag har ett livsmål nu.
Ett av många.

Jag satt här i min förkylningsdvala och tittade på dagsteve.
Rättare sagt på Ellen Degeneres Show. Hon är rätt skön.

Där hittade jag mina nya hjältar.
Det är ett gäng gamla kärringar och gubbar på 80+ nånstans där, som har bildat Young @ Heart Chorus.
En kör allså.
Inge konstigt med att gamlingar är i körer. Men det här är en speciell kör, Med väldigt mycke livsglädje. Och de sjunger allt från Outkast till Coldplay till hårdrock; på deras egna speciella sätt.
Jag kunde bara le, skratta och glädjas över hur kul de hade.
Jag vill bli en av dem.
Jag vill ha så mycke livsglädje.

Här är de från Ellen Show, sjungandes "I feel good" och "Hey ya! "
Kolla till slutet, slutet är underbart.

Säg nåt!
Postat av: R y d b e r g

JA SATC är helt underbaa :D har du sett filmen?

2008-09-12 @ 22:39:38
URL: http://mariaslya.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

När vi själva blir gammla så kommer man ha kommit på mycket tills dess som gör att vi kommer att kunna orka mer.

2008-09-12 @ 22:50:47
URL: http://veckomagasinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0