My progress in moving...

För det första..
Byråkrati stavas Tortyr.
Att behöva gå runt och ha ont i magen för att banktanten för det första slösar över två veckor på vår dyrbara tid med att vara sjuk, (visst alla kan bli sjuka) utan att höra av sig när hon vet att vi har tidspress på oss.
Sen när man väl har möte med henne så ska man gå från banken med mer ont i magen och mer deppad än när man kom dit.
Sen för att allt bara mirakulöst ska lösa sig som om man aldrig vart fråga om nåt annat.
Nu är iallafall allt klart med att jag har fått igenom alla lån till att ta över Älsklingens ex's del av huset. Skönt!
Katterna är flyttade och klara, det går sådär, de ömsom ignorerar varann, ömsom fräser och låter. (jag har två katter, han har två katter)
Så nu är det bara resten kvar.
Nästa helg går flytten av alla saker från lägenheten och hit.
Har fått okej att få flytta in i mitten av denna månad så så blir det.
Ska mest bli skönt när allt är klart, för just nu är det bara en massa pest och pina med att man borde ha hunnit med mer, packat mer, kastat mer, vart mer... klar än man är.

Jaja.
Idag har jag roat mig med att städa i huset medan man väntar på att älsklingen ska komma hem från jobbet. Fyra katter hårar två gånger så mycket som två katter kunde jag snabbt konstatera, likväl att jag trodde att vi hade fått ännumer katter som låg under sängen, men de va bara vanligt damm ^-^
Höjdpunkten av städningen var att jag hittade en "gömmlist" i nedre delen av vardagsrummet så jag fick väck de där hiskerliga sladdarna som anfaller dammsugaren hela tiden.... Livet är spännande och fullt av överraskningar nuförtiden. (börjar förstå vad du menar Anna, hihi, vuxenlivet är så fullt av spännande nyheter)

Nu väntar denna här på mig. (Älskar mitt blivande nya badrum *fniss*)




och sen blir det en tur till en av Frippas gamla kompisar för fika och ikväll bär det av till Kristinehamn för lite bowling.


Ha de bra


Säg nåt!
Postat av: Evalena

Jag kommmmmer och badar hos er det gör väl inget ???

Skönt att allt är ordnat , hör av er om ni vill ha hjälp.

Kram syrran

2009-03-07 @ 17:38:22
Postat av: TeZ

JÄVLA FUSKIS!! Nog med att du du hade badkar i lägenheten men det där då!!! fy fa fuskig du är morr på dig! Skönt att det vart fixat det där med huset! Men vi gjorde något som inte du gjorde nyss :-P Pappa ska ju sluta med ciggen (yippi!) och då blir ju han så rastlös av sig så han stälde sig och baka Blåbärspaj, den var JÄTTE god! kraaaam på er båda!!

2009-03-07 @ 19:52:21
URL: http://temaswedenzeth.spaces.live.com
Postat av: Anna

Välkommen in i tant-livet... man blir lycklig för så lite... =)

2009-03-12 @ 11:06:04
URL: http://amatory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0