Sy-unta är coolt! .. har vi bestämt!!

Detta börjar likna en helg-blogg märker ja, och det är visst inte bara jag som tycker de e tråkigt =)

När man stojjar runt i trädgården och jobbar där och jobbar på jobbet så glömmer man bort datorn. Ett tydligt tecken på att det börjar bli sommar och varmt.

Anna och Daniel var här och hämtade lite stolar till låns här i helgen då Daniel blidde ett år äldre igen och det skulle komma mer folk är vad stolarna räckte till, så vi fick rycka in för vi har mer stolar än... arslen här =)
Anna satt där och gnällde över att hon behöver få klart sina krukor och ditten o så, varpå hon och jag kom fram till att vi ska bli sy-unta tanter. Prat-unta sa Daniel att det heter då, men jag trodde ju att han kände oss två... Anna och jag pratar inte så mycket om det finns annat att göra :-) Och jag vet att det låter konstiga att säga sy-unta när man kanske inte huvudsakligen ska sy, men det kommer säkert det med när vi får slut på krukor att måla. Då finns stickning, virkning, korsstygn, mitt örhängspyssel och allt möjligt kuligt! Så Anna vi syns på onsdag hörru =)


I övrigt var vi förbi mödrarna idag med blommor.
Starta hos min kära mor, och far då förstås, såklart. Mamma fick lite blommor, men jag fick nog mer blommor än hon för det vart att ta fram spaden och sopsäckar idag med. Irisar blev de att plantera hemma här i kvällas. Käka lite, söla lite och sen var det hem en sväng, fick snabbvisit över en kaffe av Jimmy helt appropå, sen var det iväg hem till Frippas syster som hade morsdagmiddag, Frippas kära mor fick sig en blomma hon med, och som sagt äta igen, och kaffe igen. jättetrevligt. Sen kom vi hem,, då kom Virre och Sandra på kaffe en sväng... så idag har de vart fullt upp.

Säg nåt!
Postat av: Evalena

Härligt med uppdatering och tack så mycket jag storm trivs i mitt korta hår men det är lite ovant.kramelikram

2009-06-01 @ 11:47:46
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0