Tiden går och går

Det är redan lördag igen.
Vart tar dagarna vägen och vad får jag gjort under tiden? Känns lite tröstlöst när allt bara flyter ihop, men man får väl försöka göra det bästa utav de. Problemet är ju att jag är så förbannat lat och att det tar så lång tid att ta sig för att göra någonting. Det är väl det jag har att trösta mig med sen kanske, att jag inte har tid att vara lat senare, för då måste sakerna bli gjorda.

Ryggen/bäcken känns iallafall lite bättre, vet inte om det beror på att jag faktiskt försöker röra på mig lite mer nu än förut och att jag har vattengympan, eller om det är för att jag är så van med att det gör ont att jag inte känner det på samma sätt längre. Värst är iallafall att vända sig i sängen, och att ta sig i och ur bilen. Men bit ihop -det blir bättre sen hoppas vi.

Tänkte jag skulle fösöka fortsätta att städa i datarummet idag om jag någonsin lyckas slita mig från datorn. Jag började lite med att röja skrivbordet igår här man jag satt och fixade räkningarna. (och med röja skrivbordet menar jag givetvis att ta allt och lägga på golvet "så länge"). Brevid den högen med papper ligger julstjärnorna, och intill dom påsen med gosedjur jag tog hem från mor och far... och så vidare.
Så det är nog bara att rycka upp sig och sätta igång.

Karln är lite småhängig idag igen, han har haft en släng av magbaciller ett par dagar, men igår var han bra igen, men inte idag.
Trist.




Satte mig ner och gjorde en budgetkalkyl i Excell igår för år 2010, där vi ska skriva ner alla inkomster och räkningar och så, och se hur mycket vi har att röra oss med varje månad och hur flödet på räkningar ser ut, lite för att se hur man ska lägga upp handlandet och så.
Det tog en stund innan jag fick fram inlärningen av Excell-hanterandet från skolan, men efter en stund så.
Tänk att vissa små saker av det man lärt sig faktiskt kommer till användning; det kunde man inte tro!

Well well....

Dags att ta fart upp ifrån stolen då kanske.

Säg nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0