Snöyran continues

Nej, okej; jag kanske inte tränade nåt igår. Men det kanske finns anledning till det. Kanske orkade jag inte!!
:-)
Men som kompensation för att jag inte tränade så följde jag faktiskt med till kronhallen och handlade igår, och gick till postlådan och hämtade posten, så jag fick ju lite motion.
Okej, kanske inte motion, men jag var ju iallafall ur stugan en stund; eller hur.
:-)

Bortförklaringar är svåra ibland.
Jag har iallafall skaffat en gravidförsäkring nu, från länsförsäkringar som kostade 650:-. Då är man iallafall täckt litegrann om det skulle bli nåt tokigt; man vet ju aldrig, jag kan ju råka slå ut några tänder under förlossningen och då är jag tandläkar försäkrad nu och kan fixa det gratis you know.
Man vet ju inte, har hört att det går vilt till inne i förlossningssalarna.

Tvätten blev faktiskt också avbockad från listan så jag har inget på mitt samvete att föra över på dagens att-göra lista... jaja, träningen kanske.


Jag fick en ingivelse i morse när jag lyssnade på snöovädret utanför sovrummet, att jag nog borde flytta ut min bil lite. Det står med nosen under garagetaket och ganska mycket snö ligger det ju däruppe och väntar på tillfälle att ramla ner.
Tanken var god, men tyvärr så kom karln in och meddelade att jag nog inte orkar flytta på den. Det har blåst från sjön inatt, så mycket som låg på taket har redan blåst ner... och säkerligen ramlat ner med.. hoppas hon e stark lilla Asta...



Hoppas rutan håller..

På vår garageuppfart brukar de få plats tre bilar på bredden, om man anstränger sig.
Nu får karln anstränga sig för att komma ur garaget...



Tycker synd om han varenda dag när han ännu en gång måste ut och skotta.

Jag är en av de där folken som i en massa år har gnällt och klagat över att vi aldrig har riktiga vintrar i detta landet längre.
MEN! Jag tycker att Gud borde inse att han inte får mer anhängare av att överdriva så fort han får chansen.



Säg nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0