Smet-mästarinnan.

                             


Jag kom på i veckan här att det var evigheter sen jag åt riktiga tunna pannkakor; så jag övertygade karln om att jag skulle göra det idag.
Sagt och gjort, så ringde jag till kära lilla mor för att få veta exakt hur jag skulle göra för att lyckas...
Mammor e så himla bra att ha på det sättet, de är levande uppslagsböcker för alla maträtter man har växt upp med, och det är ju bäst att pannkakorna smakar precis som de borde och alltid brukat göra, annars e de ju inge goda.

Jaja, iallafall så blidde de succé, mums va mätta vi båda är nu på smet och grädde och drottningssylt (och kissarna har förstås fått sin beskärda del de med)
Så medan jag och katterna förskjunker oss in i mat-koma en stund på eftermiddagen, så fick käre karln åka och jobba istället, hihi, allt är som de ska.

Ikväll blir de pizzakväll, men det är jag alldeles för mätt för att tala om nu..
..har ju dessutom en pannkaka kvar i kylen till mellanmål på det vis min far lärt mig; kall pannkaka med smör på, ihoprullad till en liten smaskig tunnbrödsrulle. MUMMA!

usch, just de... mätt ja..





Säg nåt!
Postat av: Matilda

besök min blogg för att läsa texter med passion bakom, något äkta... mycket uppdateringar varje dag, bilder, musik och dans... kika in du också!



http://MatildaSimonette.blogg.se

2010-01-23 @ 17:50:08
URL: http://matildasimonette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0