Tok-aktiv måndag

Lång blev dagen idag. Tänk va många timmar dygnet har när man inte sover bort de första tolv.
Nej utan uppe med tuppen (åtta-tiden) för att ringa diverse samtal till ställen som man måste vara morgonpigg för att ringa till.
Ett exempel var sjukgymnasten där jag anmälde mig till vattengympa på lasarettet, något jag blev rekomenderad när jag blev sjukskriven för bäckensmärtor.
Ett annat ställe jag ringde till var socialkontoret, för att eftersom jag och min älskling inte är gifta så måste vi ju anmäla faderskap och vårdnadsförhållanden.
Det enda stället som inte ville prata med mig idag var chefen. Han var alldeles för upptagen med att sitta på möten. Konstigt att chefer måste hålla på med sånt så fort man ska ha tag i dom. hmm hm..

Nästa punkt på dagens lista kom jag till runt tio snåret; och det kräver en bild..


Inte konstigt att jag inte kunde hitta några gardiner i linneskåpet...

Poängteras ska att efter en hel dags tvättande så är just denna hög inte ens påbörjad, prio kläder kom först och vid fyra snåret så var tvättstugan full och jag gick och la mig :-) nya tag i morrn.

Mellan varven jag vart nere i tvättstugan så har dagen spenderats i en soffa med en stickning och utsikt över snön som föll ute på gården.





Snuttan höll också utkik ut över gården, ifrån sin alldeles egna lilla spiongömma...



 Det är skönt att va ifred från de andra kissarna ibland.



Säg nåt!
Postat av: Agneta

Jag har samma problem med tvätt-högen så fort man har tvättat undan kommer ungarna med nästa hög=heltidsjobb.Det blir aldrig tomt. Hoppas du har det bra hemma. Kram Agneta

2010-01-19 @ 13:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0