Fredag på stan :-)

Idag gjorde vi vår första riktiga utflykt ut i stora världen. Jag och lilla Nicole och en kompis drog ner till stan och gick en runda i affärerna.
Jag fick ju pengar på min födelsedag så jag passade på att köpa lite nya kläder som är lite luftigare och fina till våren/sommaren. Det var oerhört skönt att komma ut ur stugan lite, för jag har sutte ganska "fast" ett tag nu. Det blir ju så verkligen när man har liten palting, så det är väl bäst att passa på och göra saker när tillfälle ges.
Hittade också en fin liten dress till Nicole som hon kan ha på sig när vi ska åka och ta kort för tidningen på måndag =)
Sen har vi spenderat fredagskvällen med att bada paltingen och käkat lite Mr James-pizza (godast)
Nu blir det väl mest att slappa en liten stund innan det är dags att göra kvällen och få några timmars sömn.

Vi är nog faktiskt ganska lyckligt lottade ändå när det kommer till nattsömnen, för Nicole är riktigt snäll med oss oftast. vill ha mat en eller två gånger på natten/morgonen och sen får mamma sova sött till ca halvnio-nio, och det måste vara ganska länge i föräldrakretsen har jag förstått. Bara att tacka och ta emot så länge som det varar antar jag för det kommer väl att vända senare, hehe.

I morrn får ja se om jag kan få ta lite tid över till att fixa med lite blommor. Fick en hel platta med penseér utav grannen häromdagen, som jag tänkt plantera i bland annat blomsterlådan på framsidan.
tomaterna behöver planteras om igen och dessutom måste jag nog så om ett gäng med blomsteraster, ty de hava kolavippat medan jag sprungit runt och blitt förälder.
Håller tummarna för att jag kan få tid till det i morrn.....

jaja, nej... nu ska jag göra nåt annat än att sitta här.. =)



Säg nåt!
Postat av: sofie

hej=)ja förstår att de e snurrar ja vet hur de e =) man har inte riktigt tid att tänka på saker=)dDe e så kul att följa din blogg=)Allt e toppen här =)Njuter av mina barn o mitt liv.upp o ner de går de men för de mesta e de på topp=) Hur e livet som mamma nu då??Hone ju så söt lilla Nicole=) kram sofie

2010-05-14 @ 23:11:51
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Linda

sv: tackar:-)



Skönt att få såpass mycket nattsömn och Dylan är oxå en riktigt snäll bebis som sover gott.. Tyvärr så måste vi just nu väcka han var tredje timme då han hade rasat så i vikt men är nu på uppgång så kanske efter morgondagens vägning får vi dra in ngt mål på natten så man får sig lite längre sömnpass.. har ju knappt sovit på en vecka nu känns det som..



Ha en skön kväll..

2010-05-16 @ 22:32:46
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0