Musik för min själ

För ett par år sedan fick jag höra en sång, en sång som sprang rakt in i hjärtat på mig. Sången hette Foolish Games och sångerskan Jewel Kilcher.
Jag gick raka vägen till skivaffären och beställde alla hennes album som de hade och den ena låten var bättre än den andra.
Jewel kommer från Kanada och genren på hennes musik ligger någonstans i gränslandet mellan folkrock/country/pop. Hon är en singer/songwriter med en säregen röst och en otrolig förmåga att leverera känslor igenom den.
Jag har så många favoriter bland låtarna att jag inte riktigt visste vilken jag skulle lägga upp här som ett smakprov till er.
Efter mycket lyssnande så fick det bli You were meant for me från hennes debutalbum.





Godnatt på er alla!

Säg nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0