Fel ordning

Jag skrev här förut att allt jag saknar med mitt ex är hans två katter. Självklart så stämmer inte det. Det är klart att jag saknar honom, för det han var inte för det han är idag. Jag har absolut inga känslor av att jag vill ha honom tillbaka, utan det är mer en saknad av hur jag kände mig då, hur bra jag mådde och hur mina tankar runt framtiden såg ut. Idag vill jag inte ha nått med han att göra, av uppenbara skäl.
Att detta kommer nu, är nog att jag gjorde allt i fel ordning; först kom jag över honom, sen började jag sakna honom. Borde man egentligen inte vara ledsen först över vad man förlorat, sen bli vansinnig och sist komma över och gå vidare?
Slutkontentan är väl ändå den samma, att det tar lika lång tid hur man än bestämmer sig för att reagera. Det sunda är ju att man faktiskt gör det; reagerar på situationen. Annars får man nog inte perspektiv på saker och ting.

På nyår, när jag satt och tittade på "Tolvslaget" på svt1, så sa hon i rutan att man skulle ta en minut och fundera på hur man ville att 2008 skulle te sig för en själv. Jag vet inte om jag kom fram till något specifikt men några punkter kan man få till tror jag.

*Ta hand om mitt hem - Detta är en punkt som alltid kommer finnas med, då jag är väldigt dålig på saker som att hålla ordning, diska, tvätta i tid, lägga tillbaka saker där jag tog dom. Ska jag någonsin hitta en karl som vill bo med mig borde jag nog försöka bättra mig på detta :-P

*Mer tid till mig själv - Inte så att jag jag vill bli mer osocial, utan kanske mer det att planera stunder för mig själv som jag inte tömmar på. Jag tror det är viktigt att man har en stund om dagen där man gör något för sig själv, jag är annars väldigt bra på att åka och hjälpa polare mer än vad jag hjälper mig själv.


tja... jag kommer nog på mer saker som jag ska förändra detta år. Jag borde antagligen ta upp och tänka igenom mitt schopping beteende, men de ska vi inte prata om tycker ja! =)


Säg nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0