Böckernas värld kontra verkliga världen

"Fast allra tydligast är det när jag sitter i bilkö. Då är, märkligt nog, ALLA andra idioter. De sitter där i sina bilar, av skrytsamt nya årgångar, och blockerar vägen för mig utan att tänka på att just jag faktiskt har bråttom till arbetet för att hinna avverka så många arbetskamrats-idioter som möjligt under dagen. Värst är de som skall svänga vänster, då stannar hela kön upp och på ens högra sida fortsätter en massa andra idioter glatt att köra. Då svär jag högt över alla vänster-idioter, och passar också på att banna alla höger-idioter när jag ändå är i farten. Om trafiken mot alla odds skulle löpa, vad händer då? Jo, man ser bara en massa "vi åker i trafik som löper mot alla odds"-idioter runt omkring sig. Varje sann förare vet att alla som åker långsammare än en själv är en fegis och en idiot, och alla som åker snabbare är en fartdåre och idiot."

Passande stycke att komma till i boken -Sucka mitt hjärta men brist dock ej av Mark Levengood.

(bild från bokia.se)

Åsa kommenterade igår när vi åkte bilen att jag var mer än nånsin lättretlig och besserwissrig mot mina medtrafikanter och fotgängare där ute i omvärlden.

Men varför inte?
Bättre att gapa och svära efter en massa okänt folk som inte hör vad jag säger och därför inte må dåligt av det, än att gå och bygga upp en massa vrede inom sig som kommer ut när karln kommer hem och säger hej i fel tonläge... eller hur?
:-)           Hormoner är inte att leka med...


Älskling fick två Mark Levengood-böcker i julklapp från sitt jobb i år, bland annat, och då varken Mark eller böcker intresserar min älskling så adopterade jag mer än gärna dessa julklappar av honom.
Och böckerna verkar vara lite som Mark själv framstår; flummiga från en egen fantasivärld i finlands skogar.
Men andra ord jättebra.


Säg nåt!
Postat av: Syster yster

Hormoner ja ..nu är det synd om Frippa som får stå ut med massa konstiga idder som kan komma när man är så där rund om magen..små ler...kramis

2009-12-29 @ 22:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0