Blir fan förbannad.

Jag brukar inte bry mig så mycket om vad som visas i reklam, skrattar åt de som är roliga och skiter i resten. Men jag blir illamående när jag ser H&M reklamerna på teve nu. Modellerna ser ut att komma direkt från någon av PRO-ANA hemsidorna. Och nej jag reagerar inte så för att jag skulle vara tjockis eller dylikt, utan för att de där modellerna bara är skitfula och jag hoppas att alla fjortisar som sitter hemma och tittar tycker likadant. Första gången jag faktiskt håller med om att en reklam kan stå för ett osunt ideal.
Sökte lite på webben och hittade den här artikeln som berättar att h&m så sent som i höstas fick pröjsa ut skadestånd för att de använt en för smal tjej i reklamen.... om ni klickar på länken kan ni läsa och faktiskt se på bilderna att den tjejen de använt då faktiskt ändå väger mer kilon per meter än de i den senaste reklamen.
Usch.
Det är inte det att jag finner de stötande... utan bara att jag blir äcklad och är rädd för att tjejerna ska dö av svält där mitt i teverutan en vacker dag när jag sitter där och matar min dotter.
Vad tycker ni?
Just ja, för ni som inte vet vad PRO-ANA står för så är det ett uttryck för För Anorektiskt ideal.
sök på google, ni kommer bli illamående och skynda till kylen för att äta allt ni kan!

Säg nåt!
Postat av: Syster yster

Håller verkligen med ,när jag ser deras reklamtjejer så tänker jag alltid att de har kroppar som en 11-12 åring har det finns liksom inga former utan ett förväxt skelett på något sätt usch ingen vacker syn direkt , BÄTTRING H&M =/

2010-12-06 @ 15:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0