Jag och Internet -vänner förevigt?

Brukar ni söka på ert eget namn på internet när ni har tråkigt?
Det var väldigt länge sedan jag gjorde det sist. Jag antar att det var väldigt längesen jag var nyfiken på mig själv. Brukar ni tänka på vad ni lägger upp på internet i ert eget namn och även andras?
Vad som läggs upp på internet, stannar på internet -för alltid.
Inget speciellt att tänka på när man är 15 år och mediakåt kanske, vilken är den kategorin som internet och speciellt bloggare verkar domineras mest av.

Anledningen att jag svamlar om detta är att jag kom på här att jag har en "hemsida", en såndärn man hade innan Facebook och Bloggen. En hederlig gammal hemsida.
Varför?
Jo, svaret är datakunskap, vilket var ett ämne i skolan.
En uppgift var att lära sig att göra och lägga upp en egen hemsida.
Allt frid och fröjd med det. Men vad de kanske också kunde ha lärt ut var hur man kom åt sin hemsida och, framför allt, hur man tog bort den igen. Detta var något jag aldrig fick lära mig, tyvärr.
Så ute i sajberspejs finns en groteskt rosa hemsida med mig där det står att jag är 16 år och älskar nalle puh. Det tackar jag verkligen handel- och administrationsprogrammet för nu, 26 år och älskar min familj.
Men men.

Andra saker jag kan lära mig om mig själv genom internet är bland annat mina inkomst uppgifter (tackar vi ju särskilt för), alla adresser jag har haft, vilka som är vän med mig på facebook, samt där alla grupper jag gått med i. Jag har varit brudtärna och toastmaster, och jag har varit med i lokala tidningen ett par gånger.

Vad kan du lära dig om dig själv?

Säg nåt!
Postat av: Nina

Tycker du borde lägga upp länken till din hemsida ;) <3

2010-07-27 @ 10:10:58
URL: http://niinakarlsson.blogg.se/
Postat av: jonas

jo det finns en massa saker o få reda på om en själv på nätet. finns både sånt som andra inte har o göra med men vad gör det nu förtiden då det inte finns något "privatliv" längre ;) allt bra med dig o familj?

2010-07-28 @ 11:27:59
URL: http://lifeofjonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0