Röj, röj, röj ditt hus!

*text till visan -Ro ro ro din båt*

Jepp, dagen har verkligen gått i röjjarnas tecken; och vuxna, familjära och dana vi är, så var de inte på dansgolvet vi röjjde, utan i huset förstås.
Lådor har rensats ur, grejer har kastats, hyllor har kommit upp på väggen och jag skulle vara så glad om jag kunde säga att -nu är vi i hamn!
Nej!


Denna båten är inte i närheten utav en hamn.
Talar förstås utsvävande, för jag menar att vi är inte ens i närheten av att ha röjjt klart.
Massa saker kvar att gå igenom och kasta, hyllor och förvaringskorgar att sätta upp och ett helt datarum att flytta på innan denna båten hittar hamn. (ja, jo, jag menar innan detta hus är rent, prydligt ordnat och säkrat från barns klåfingrighet)
Men vi har börjat!
Det är lite som att gå i mål bara det.
I morgon ska jag fly fältet.
Nicole måste se lite mindre av sin mor, för mammigheten blir bara värr och värr.
Meningen var att jag skulle till stallet och longera häst, men vi får se hur det blir då ägarinnan ligger sjuk.
Annars har ja massvis med ärenden på stan som behöver uträttas, och jag känner hur det inte skulle vara fel att uppsöka gamla favoritcafét med en övergiven bok att läsa till en smaskig Caffe Latte. mmmhmmm...
Vi får se hur de blir.
Väck ska mamma från hus och bebis hur det än blir.
En stund,
så länge navelsträngen orkar vara långspänd.
Sen blir de att fortsätta röjj röjj röjja.
whoppidoo.. hehe


Säg nåt!
Postat av: Syster yster

Hmm ja det kan ju vara så där när man röjer att det aldrig tar slut det bara blir mer och mer <3

2010-11-11 @ 16:07:28
Postat av: Sara

Hahah, Scrabble är super kul! Jag vet inte om jag kommer till Jul. För pappa och stefan ska ju till Egypten över jul men jag ville inte följa med. Så jag kommer vara hemma men tror inte jag ska till Farmor, har faktiskt ingen aning! :)

2010-11-26 @ 21:51:55
URL: http://Sarasnabb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0