Elfen Lied om ni gillar anime!

När min kära kusin Kerstine var på besök här i förra veckan så hade vi en japansk anime kavalkad på teve. Hon hade med sig en serie utav en av de mest populära anime serierna i japan såväl USA. Tyvärr har den aldrig blivit släppt här i norden; men saker går ju alltid att beställa eller få hem över internet nuförtiden. Och den var så bra!
Sorgligt nog för min kusin så glömde hon ju oxå skivan kvar här så jag har ögnat lite på den igen och nu kan jag inte få nog.



Elfen Lied som sagt
Jag vet inte om man blir mest ledsen över de sorgsna elementen i filmen eller förfärad över de brutala scenerna där lemmar och blod flyger åt höger och vänster, vilket precis är så typiskt för den här sortens filmer. Att det är en riktigt söt film däremellan med mycket humör och "söthet" gör att den liksom har allt.
   För att försöka förklara ett innehåll i filmen så handlar det om att mänskligheten är på g att utvecklas, därför börjar en ny "ras" födas som kallas för Diclonius. Dessa har två horn växande på huvudet och en telekenesisk förmåga att styra varierande antal av osynliga armar, som är som några sorts vapen som har förmågan och styrkan nog att rycka kroppar itu och gå rakt igenom kroppar osv. För att denna ras inte ska ta över jorden så samlas dessa Diclonius in och hålls instängda på ett laboratorium där det utförs grymma experiment på dem och de anses väl på nåt sätt inte ha några känslor.
När en av dem, Lucy, lyckas fly därifrån efter att ha slaktat x antal vakter så börjas jakten på att få henne tillbaka. bland annat genom att släppa andra av samma ras efter henne. Lucy dyker upp naken och förvirrad på en strand där två kusiner; Kuota och Yuka tar hand om henne och låter henne bo med dem. De har ingen aning om vem hon är och kan inte få något vettigt ur henne då hon inte kan säga något annat än "nyuu" vilket de då också kallar henne för.
Allt eftersom serien utvecklar sig så flyter allas öden och historier ihop, och det är mycket spännande att se!

      
 


Man gråter lite, man förfäras och man skrattar.

Jag tänkte lägga ut ett youtubeklipp här, men på grund av filmens natur, dvs att det är mycket splatterblod, naket, våldsamt så tror jag inte jag får de så lika bra att låta bli. Men finns intresse så finns de massor av klipp på youtube.

Säg nåt!
Postat av: Kusinen

Jag glömde min skiva!!!!!!!!! snyftar Behandla den väl annars städar jag aldrig ditt kök igen ;) Puss

2008-07-22 @ 14:48:15
Postat av: emzzie

men gud gillar du oxå anime?? jag bara älskar allt som har med den japanska kulturen att göra:D

2008-07-23 @ 12:13:46
URL: http://emzzie.blogg.se/
Postat av: Johan

Elfen Lied är asbra. Du borde kolla Love Hina också, den serien är lite mer barnslig, och inte alls lika våldsam, men den är skit skit skitbra



pöss på´re

2008-07-24 @ 10:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0