Beslut... Cliffhangern

Ok... jo. de e såhär.
Det här är alltid svårt att tillkännage till alla man känner, för då e de lixom klippt. Då får man höra de konstant när man råkar halka dit.
Men det här är grejen.

Jag ska göra ett nytt försök i att sluta röka.

Saken är att jag bryr mig egentligen inte om alla de där varningarna på paketen och allt de där med hälsoriskerna.
Men jag har egentligen inte någon annan anledning att röka än att jag inte har någon lust att sluta, och det är oangeläget med tanke på att typ alla jag umgås med röker.

Jag har ju tyckt att det är ett jäkla tjat om de här med lungcancer också. Asch, cancer går ju att bota, tyckte jag; många runt mig har haft cancer.
Och när jag tänker efter på det, så är det ingen av dem som klarat cancer speciellt bra, eller alls. nu är det ju inte bara lungcancer det har handlat om.

Jag satte mig ner i söndags och läste på internet om riktiga fakta runt cancer, eftersom jag nu har en i min nära familj som har drabbats av elakartad cancer.
Och på papper ser cancer allt bra mer allvarligt ut än vad jag har fattat det.
Jag är alltid optimist, så det är inte det att jag inte är fullständigt övertygad om att min familjemedlem kommer att klara det.
Utan det är det att dessa nya fakta gav mig en liten boost till att göra det här beslutet.


jaja, jag vet. jag kommer snart att ångra både beslutet och det här inlägget, men men.
dont say I never tried :-)



Usch, ångest.

Iallafall, så planen är som följer, håller nu den här veckan på att trappa ner så mycket jag bara orkar, för att nästa vecka inte röka alls.

ja, va tror ni om det?

Säg nåt!
Postat av: :)

Lycka tills :-)

2008-05-09 @ 20:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0