Yes 2 Life!

Det var nog 2 år sen jag skrev in mig!

Nu tycker jag att det är er tur!!

Om ni som jag har förstått att ni aldrig någonsin kommer att ha nytta av era organ om ni platt fall en dag skulle gå och dö, och om ni inser att era organ då kan vara skillnaden mellan liv och död för någon annan.
Då antar jag att ni redan har skrivit in er i donationsregistret?
Om ni inte har det så tycker jag att ni ska gå in på www.organdonation.se eller www.yes2life.net och skriva in er omedelbart. Detta är faktiskt en sån sak som jag tycker borde vara uppenbart att alla människor ska göra.
Det kostar er inget, ni lider inte utav det, och om ni som jag tillexempel har speciella önskemål om vad de inte får ta ifrån er när ni dör så kan ni skriva in det också.
För min del valde jag att säga nej till hornhinne-donation, då jag anser att ögonen speglar mitt liv och min själ, och det kunde jag inte åsidosätta.
Ni kan vara en hjälte och rädda ett liv, och ni behöver bara undvara ett par minuter, och ni kommer aldrig att lida utav det.





Just do it!

Säg nåt!
Postat av: My

håller med dej , det är rätt uppenbart.. har också skrivet in mig fast på organdonation:)

2009-08-17 @ 14:22:32
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: Evalena

Väldigt bra tanke jag ska faktiskt gå in och göra det .Kram

2009-08-17 @ 14:36:24
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: TeZ

Hejsan gumman jag är in skrivensom donnation sedan många år tillbaks tor jag gick i högstadiet då jag fann en JA/NEJ lapp i en vänns plånbok då krev jag in allt får tas utan mina ögon som speglar vem jag är det är min ID ingen annan ska vara mig. ;-) rsten får de ta om de tycks vara något att ha,

HA HA!!

2009-08-18 @ 18:45:45
Postat av: Linn

Håller med. Jag har gett bort rubbet. Hoppas att någon kan ha nytta av det.

2009-08-30 @ 15:46:29
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Postat av: cillac

gomorron, jag håller med, det kan rädda liv. ha en härlig söndag. kramisar

2009-09-13 @ 12:04:14
URL: http://wiccankraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0