Att veta om mig


El facto runt mig och hur jag fungerar.

De som just mött mig, eller må vara i min yttre umgängeskrets får antagligen ganska direkt uppfattningen att jag är barnslig, rörig och lite korttänkt.
Må så vara.
Om det inte handlar om viktiga saker.
Jag är envis.
Jag är envis på ett sånt sätt att om någon säger att jag har fel, eller att jag har fattat fel så får man komma med fakta och bevis för att jag borde tänka om.
Då ger jag med mig mer än gärna.
Jag kan fakta, jag kan ord och jag kan papper, och det jag inte kan nu, det tar jag reda på.


Att ta reda på fakta är det enklaste i världen, det är vad internet, bibliotek och telefonen är till för, sen är det bara att leta reda på rätt ställe att hitta rätt fakta på.

Det jobbiga med att vara så bestämd som jag, är dock att när en tanke eller händelse dykt upp så försvinner den inte ur huvudet fören alla senarior är funna, utredda och planerade för.
Det är vad huvudet är fullt av nu.
Det är jobbigt.
Kanske inte kommer ge mig någon törnrosa-sömn på ett tag.
Men så är det, och det är okej. För jag ger mig inte.
Så lättskrämd är jag inte.


Säg nåt!
Postat av: TeZ

;-)

PS kolla in min kalender, mars "jungfru maria bebådelse dagen" den dagen är något som passa Anna (och kanske dig) ;-)blink blink

Kalender finns på min msn sida.

Kram Tez

2009-02-14 @ 07:47:23
URL: http://temaswedenzeth.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0