Romantik är inte min grej, men ja kan ju lära mig o_O

Jag har aldrig riktigt vart bra på någonting som har att göra med presenter och gulligull och romantik. Varken åt ena eller andra hållet.
Hudutslagen kommer fort och täcker armar och ben när jag får en vacker komplimang eller en oväntat gullig gåva. Kliar gör de, utslagen, och på nåt sätt så slår de ut talförmågan med.
Konstigt.
Men jag har kommit så långt att jag har lärt mig att säga "tack" när någon säger nåt snällt, istället för "..EEhh, äsch, har du sökt för de där synfelet?"
Det är ett steg på vägen.
Älsklingen har stort tålamod med mina röda kinder och min flackande blick och tafatta tackelser, och därmed en stor eloge till han.
Han, o andra sidan, har inga problem alls med romantik. Blommor bara för att jag har haft en skitdag på jobbet; Söta överaskningar i morgonrocksfickan.
Inte för att det egentligen skulle behövas, skulle älska han om han så inte hade ett romantiskt korn alls i kroppen.
Jag har aldrig gått den kursen i skolan så jag fick lära mig att göra såntdärnt. Känner mig så otroligt korkad när jag försöker.
Antagligen känner jag mig alldeles för utlämnad emotionellt när jag försöker.
But I'm getting there. Sakta och säkert. De blir bätte; som sagt, jag har världens bästa lärare. *puss på dej*
Funderade på de där med Alla Hjärtans Dag då.
Nåt jag aldrig firat faktiskt, eller jo, jag köpte en alla hjärtans dags blomma till mina föräldrar en gång när jag fortfarande bodde hemma, inte till nån stor nytta direkt, då mor och jag hade ett av våra berömda gräl vid de tillfället.
Så jag vet inte riktigt.
Alla hjärtans dag.
Älskling var söt. Kvart över tolv inatt konstaterade han att nu är det Alla Hjärtans Dag, så då fick jag en otroligt sött nalle-hund med ett hjärta runt halsen, som nu bor på mitt nattduksbord.

Så som mål nu då får väl bli att erövra den romantiska världen till nästa 14e februari. Ni får gärna vara supportande hejjarklack.

Hoppas att alla får en gullinutti alla hjärtans dag nu.


Säg nåt!
Postat av: Evalena

Så farligt stel har du inte varit man har allt kunnat se en del känslor hos dig, fast ibland har du nog försökt att dragit för "draperiet" så att man inte skulle få se vissa känslor men man har sett dem ändå, men det är ju bra att du har hittat kärleken "på äldre dar"(fniss)

Vi ses i eftermiddag.

2009-02-15 @ 08:47:41
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: anna

Du är en av de få människor som faktistk inte behöver vara gullig för att man ska veta att du älskar en.. Det räcker så bra med att du finns där när du behövs...

2009-02-16 @ 10:17:38
URL: http://amatory.blogg.se/
Postat av: Johan

Tips från min sida är väl iofs att du aldrig någonsin ska lära dig att ta sådana saker, det finns inget som är sötare än när man ger ngn en komplimang och personen svarar genom att generat rodna och säga ngt dum-sött =P

2009-02-16 @ 17:10:40
Postat av: Emma

Sv: Tack så mycket ^^

Och ibland behöver man inte försöka så mycket, klyscha or not, det är tanken som räknas :).

2009-02-17 @ 13:04:05
URL: http://aeonis.blogg.se/
Postat av: Jonas

"..EEhh, äsch, har du sökt för de där synfelet?" det är ju du soffie, du kan ju inte bli så snäll, måste ju finnas kvar lite av gamla soffie som vi har lärt känna i alla dessa år ;) Skratt

2009-02-17 @ 18:15:54
URL: http://lifeofjonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0