Kan de gå fel, så gör det de...

Allså...
Med den djupaste respekt..
Nån borde ha skjutit den där jävla Murphy innan han uppfann "Lagen om alla tings jävlighet"
Han borde aldrig ha fått gått så långt som han gjorde.
Allt är hans fel!

Har återupplivat min laptop, köpt en underbart minimalisk mus till den så jag kan föra ett försök i att lära mig redigera (photoshop) foton, och sista alhalten var att på nytt försöka installera mitt nya fina mobila bredband från bredbandsbolaget.
Som vanligt när jag ska försöka göra något på egen hand så kan ni ju bara gissa hur de gick.... jepp, käpprätt åt skogen; att jag ens antränger mig att försöka..

Jag fick hem mitt nya mobila bredband. Försökte installera det vilket resulterade i att datorn hängde upp sig och jag kastade in den i bokhyllan där den har legat i tre veckor medan jag fajtast om sittplatsen vid vår stationära dator.

Idag då så kom jag på snilleblixten att ge mig satan på att få struntet att fungera, gjorde ett försök, gav upp och ringde till teknisk support...
Stackars kraken som tog emot mig i luren fick fullt upp med att förklara att jag behövde ladda ner drivrutinerna från internet varav jag sade att jag kommer ju inte ut på internet för jag har inga drivrutiner.... han menade förstås att jag skulle ansluta mig till vårt fasta bredband... blablabla och efter mycket om och men så fick han mig att ansluta upp laptopen till internet och guida in mig på deras hemsida för att få ner drivrutinerna... tilläggas bör nog att han aldrig kommer hjälpa en blondin igen :-P...... varav min dator medelar att jag inte kan få ner drivrutinerna för att jag inte har Flash Player på datorn...... stackars krake....
Han guida mig snabbt igenom vad jag skulle göra när jag väl fått ner det där programmet och jag körde vidare själv i frid och fröjd.
Jag fick ner Flash, jag spara drivrutinerna och fick igång allt.... Näääääästan iaf... tills en liten jävla ruta kom upp där det står : Skriv in din SIM PIN; 3 försök kvar.
H-vetes j-la dynga!
leta förgäves i alla papper jag noga sparat för att inse att jag sparat allt onödigt och kastat pappret med pinkoden på. fantastiskt!
Ringa support igen..
Ny pinkod kommer på posten, om en sådär tre dar.

Im soooo happy.

Tur att jag numera är medveten om att vårt fasta bredband kan anslutas trådlöst.. hehe... koll på läget..

Så därför tycker jag nu att nån jäkla jäkel kunde väl ha sköte Murphy!

Säg nåt!
Postat av: Evalena

Ja det där känner jag igen man känner sig som tio dumma blondiner när det börjar jäklas med datorer så man blir sååå himla trött på allt skit då..kram

2009-07-17 @ 07:10:01
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: Johan

Hahahahaaaa underbart =D

Man kan ju inte vara bäst på allt. Sen att Murphy pratade om ingenjörsteknik och maskindelar har ju inte med saken att göra ;)

2009-07-17 @ 11:20:59
Postat av: prinsen ♥

Haha :D

2009-07-17 @ 18:29:07
URL: http://prinsensliv.blogg.se/
Postat av: cryylv

Hejsan !! Hoppas du har det bra ?? Nu har jag kommit hem från Finland. Kolla gärna in bloggen. där finns bilder mm från Helsingfors. www.csundstrom.blogg.se Ha en bra kväll !!

2009-07-17 @ 20:05:18
URL: http://csundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0