Lättskrämd?

Do you belive in ghosts?
:-)



Nå? gör du de? Tror du på spöken? Det okända som lurar i natten, i mörkret, i trädens skuggor som avspeglar sig på sovrumsväggen de där nätterna du har svårt att sova.
Ger klockans tolvslag dig rysningar, för det är tiden som skänkts till de olyckliga döda som planlöst vandrar runt i ditt hus?
Tycker du om att bli skrämd?
Du kurar ihop dig i soffan i skenet av levande ljus och kollar på The Grudge för du tycker om den där känslan av  kalla kårar som kryper upp längs ryggen.


Har du varit med om något som inte går att förklara?
Händer det saker i ditt hem; konstiga ljud, tavlor som ramlar ned eller saker som försvinner?
:-)


Jag är övertygad om att det finns ""spöken"" som roar sig med att jäklas med oss. Jag tror visst att våra kära bortgångna finns här hos oss och skyddar oss.
Jag älskar serien Ghost whisperer (som jag just nu har kollat på och är hela anledningen till detta inlägg) och just idag handlade det om legenden med Bloody Mary. Kommer ni ihåg den? Har ni provat?
Jag vågade aldrig, speglar har alltid skrämt mig lite grann. Kommer ni ihåg de andra? Anden i glaset och pentagram-lekarna, och spöklekarna i skogen.

Tv4+ kör alla de här underbara programmen som Det Okända och Haunted House.
Tyvärr går de ju så sent att när man kollat på dem så är det dags att sova, och det är då problemen dyker upp... Jag är fruktansvärt mörkrädd OCH lättskrämd :-P inte lätt att sova då inte..
Men vad gör man inte för konsten.. hihi.


"Brown Lady".... verkar vara populäraste spökbilden på nätet.

Säg nåt!
Postat av: Evalena

SPÖKEN FINNS DET VET JAG , du behöver inte vara rädd för som sagt jag tror att de som är runt dig är sådana vänliga släktingar eller närstående som vill hjälpa dig att få ett så bra liv som möjligt och visst det händer mycket otäkt här i livet men allt har nog någon menning i alla fall. Så nästa gång du får en känsla av att det är något som rör sig som ej går att förklara på ett förnuftigt sätt så säg "Tjenare hur är läget jag vet allt att ni är här". Gubben din får hålla om dig när du blir rädd vet du ..kramis på dig

2009-07-22 @ 07:42:44
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0