Arbetskilt.. Hot...or... Not!?!?!?

Jaha.. så har genikonceptet "Arbetskilt" nått sin framfart hela vägen ner till vårt sågverk.

All hail till vår modige man i sin nya kjol.... jag menar kilt. (Ooops!)
Den ser fruktansvärt.... opraktisk... och löjlig... ut. Men jag måste säga att det är fruktansvärt modigt gjort av honom, och roligt.

Så jag har idag gått och funderat lite på det där.
När man jobbar på sågverk, är det praktiskt med kilt, jämfört med shorts? Enligt mannen hela dan själv var hans störts problem vart han skulle fästa knäskydden, hehe, men det är ju enkelt fixat med ett par av modellen "jag-är-en-självmordsbenägen-rollerbladesåkare-men-jag-aktar-knäna"- knäskydd.
Jag skulle se gallergolvena som mitt första hinder, och ständigt kolla av så att jag inte visar trosorna för de som kan råka gå förbi en våning ner. Sen kommer det där med att klättra ut på banorna för att fixa ditten och datten, utan att fastna i allt tyg som dinglar runt mig, eller att jag flashar röven på väg ner någonstans.
Nja...
Sen vet jag generellt inte vad gensvaret skulle bli om nån av oss tjejer skulle börja bära kilt... eller blir det automatiskt kjol om den sitter på mig? (där går säkert meningarna isär, eller vad tror ni) Det kanske plötsligt inte alls vara passande, och om det inte skulle vara passande, då är det ju könsdiskriminering. varför får bara killar bära kilt?

Jag kan förstå konceptet med att en kilt blir mer luftig och skön när man går runt i lokalen som når 30 graders strecket på sommarn. Men jag gillar mina shorts, de är lagom långa, jag traschlar inte in mig i dom, och jag behöver inte kolla läget på våningarna nedanför mig.

Men jag säger "hejja" och "go for it" alla ni kiltisar.



Men jag tänker inte be om ursäkt för att jag skrattade hysteriskt åt dig min käre arbetskamrat. Finge jag ge dig ett råd så skulle de vara att aldrig få fetish på att gå i kvinnokläder.... jag... tror inte det är din grej riktigt.
Kom på ett till råd... för att undvika att ovansett inträffar, häng vikter i neränden....

Säg nåt!
Postat av: Evalena

Jag skulle också skratta men skillnaden är att jag skulle inte kunna sluta...ha ha ha ha Kram på dig

2009-05-14 @ 06:15:36
Postat av: joar

tjo ja håller med dig om att de där med kilt verkar va väldigt opraktiskt som i ditt jobb å även för mej som jobbar inom jordbruk även om man oftast e själv så kan inte ja hitta nå bra med den, möjligtvis mera korsdrag men va faen de e ju bara å välja en storlek större på shorts om de nu e så illa :P är nog bara en konstig fluga :P

2011-05-18 @ 17:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0