Ikea söndag... jättetidigt!!

Så som vanligt så anser jag att påminnelserna för att man natten till idag ska ha ställt tillbaka klockan en timma har vart alldeles för få och alldeles för otydliga!! bara för att vi inte lyssnar på radio speciellt mycket, eller kollar nyheterna... eller har nån tidning sådär; ska vi bara missa världens chans till sovmorgon då?! kan inte nån vara frivilligt och knacka dörr och påminna?
Och lilla mamma; när kom du på att jag skulle va så vuxen att jag skulle komma ihåg sånna här saker själv? Du ringde alltid och påminde om sånt här de första årena jag bodde själv, sluta inte med sånna mammagrejer, sånna mammagrejer är bra!

Iaf så blidde vi öppningstidiga in till Ikea idag, och de va väl skönt, hann gå ända till badrumsadelningen innan hälsenorna var i fara och det är nog Ikea rekord!
Så en ny V-rums matta, ett urfult (men nödvändigt) sängöverkast, nya spots till köket och lite ditten och datten blidde det (däribland årets första julklapp och julstjärnor till fönstret fast jag egentligen hatar att folk ska börja handla julgrejer så tidigt!) men men.
Och just som jag satt här nu kom jag på en sak på listan som vi glömde, attans, fast det kanske inte är så konstigt då jag aldrig tog upp och kollade på listan när jag för engångsskull gjort en.
jaja, oh well.

Min käre far är här nu och fixar rören ut till garagets element. Nu när vi har kapacitet till att kunna värma upp hela huset så är de väl lika bra att fixa så att de blir varmt också.
Min käre karl ligger och snorar inne i sängen, stackarn har blitt kanonförkyld så jag har inlett pussförbud tillsvidare, jag behöver inte fler sjukdagar!!

nje, ska gå ut och stå bakom pappa en stund och ställa dumma frågor :-)


Säg nåt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0