Äntligen hemma..

... eller snart iallafall :-D

Kl. 17.00 kommer älsklingen hem från Uppsala med Jumbolansen, och det ska bli sååååå skönt att äntligen bli en familj.    <3 Love<3




Annat intressant med denna dag skulle väl kunna vara att jag blivit anklagad för både det ena och det andra idag.
Jag är tydligen deprimerad på gränsen till vansinnig; och det kunde ju nästan ha varit exakt vad jag skrev i mitt förra inlägg,,,; om man bara läser vissa rader och slänger om innebörden lite.
Det är ju jättebra att folk är oroliga och nyfikna, men det visar också på att om man har intresse för en persons liv som man inte riktigt känner eller har något med att göra på daglig basis så kan det bli fel när man lägger näsan i blöt. Och tror man att man inte har riktigt koll på läget kanske man inte ska låta djungellarmet gå...
Men jag ska specisera för de intresserade;
Efter en förlossning så är det mycket hormoner som kommer och går i kroppen (slänger in lite ren fakta) och det leder i många fall till lite intressanta humörsvängningar (som kanske folk som fött barn känner igen sig i)
Och när livet då blir lite uppochner som det bliv i vårt fall denna vecka, så kan det vara lite svårt att hålla igen alla dedäringa hormonerna. så då gråter man för minsta lilla, eller av längtan, eller av glädje. för min del mest av längtan efter min karl fast jag vet att han haft det bra, och dels också av glädje till min nya familj, och min gamla för att de ställt upp så mycket.
så nej, ingen depression.

Sen blev jag just (ännu en gång vill jag tillägga) anklagad för att vara rasist av en gammal vän till mig. Det har hänt så många gånger förr att denna person kallat mig för just rasist. Och det inträffar varje gång som jag säger nej till de verse saker.
Så nu får det nog vara bra tror jag.
Det är synd, för jag tycker om min vän. och det är synd för vi har vart med om en hel massa roligt och sorgligt och tokigt tillsammans.
Men jag kan inte leva upp till de krav som ställs på vänskap tyvärr. speciellt inte när man måste trippa på tå för att inte få sånt här kastat i ansiktet så fort man gör något "fel".
så nej, jag är inte rasist.


Så den 7 Maj kategoriserar jag i almanackan som dagen då man ska göra en höna av en fjäder.

nuff said.

Kaffekokaren nästa!

Säg nåt!
Postat av: maria

bra sagt! Verkar som att många som har barn helt glömt hur det är i början och de som inga har, ja de har ju ingen aning heller men jag vet precis vad du går igenom med skratt och gråt.. Det är en enorm omställning att bli förälder, inte minst hormonmässigt och jag tycker inte du verkar ett dugg vansinnig , tvärt om helt normal :-) Bra att du vågar säga ifrån, det gjorde inte jag..

Grattis till en supersöt tjej :-)

2010-05-07 @ 17:03:15
URL: http://pyjamaspojken.blogg.se/
Postat av: Agneta

Dom däringa hormonerna kan ställa till det i tid och otid. Helt normalt är det men känns konstigt för man känner inte igen sig själv..Men det blir bättre snart ska du se.Kram Agneta

2010-05-07 @ 17:32:52
URL: http://null
Postat av: Nina

De finns folk till allt vettu. Men du gör jobbet som mamma&vän super bra iaf! :) <3

2010-05-07 @ 19:40:44
URL: http://niinakarlsson.blogg.se/
Postat av: Kerstine

Du får sålla lite bland skräp och omtanke just nu. Du vet vilka som finns för dig! Pusssssss

2010-05-08 @ 18:36:50
Postat av: TeZ

ja du gumman välkommen till det mordena moder världen =) ler ja man kan få nya tittlar för minsta lilla och snart blir du väll kallad för trist och tråkig icke drickare med. Våran tittel är väll Tråkiga Nykterister =) hihi jag tror du förstår mig rätt =) Kram hoppas ni mår fint där hemma och att era nätter är bättre än vad våra var det första året =) KRAM PUSS GUMMAN MIN!!

2010-05-09 @ 20:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0