Tid för eftertanke

Ojoj.
Man planerar, väntar, längtar, stressar, dubbelkollar, längtar.
Så äntligen kommer den stora dagen.... och Poff, så är allt över.
Fort går det när man har roligt.
Och det var inte förn idag som man fick sätta sig ner och tänka tillbaka, och man kom på mer och mer saker man har vart med om.
Jösses; vi Gifte oss för tusan igår. Nu är det klart, gjort, slutfört.
Härligt!
Men va hände.
Stress stress, fick vänta på att komma in i ombytesrummet i kyrkan, hungrig bebis, klänning fastnade i håret.. gaaaahh, okej.
Nuså, dags att walk the isle.
tam-tam-tada. (snubblade inte en endaste gång)
Torr i halsen och för lycklig för glädjetårar stod man sen där och gav bort sitt sedan länge stulna hjärta till denna underbara skapelse till karl, och allt var bara perfekt.
Sen var det dags att skratta åt vår härligt tokiga lilla Nicole som charmade prästen och publiken med sina munpruttsljud, när hon blev döpt in i svenska kyrkan.
Vår kära fotograf fick ta flykt in i sakristian ett ögonblick för att inte bryta ihop av skratt åt vår dotter.
Sen var de då dags att få ris i ansiktet och hälsa på alla våra gäster och mottaga gratulationer.
Överraskning!
Min älskade make hade fixat en tur med limousin och choklad!
Så mysigt, så oväntat, så härligt att få en stund helt för oss själva.
Tillbaka till kyrkan, mata bebis, bli fotade.
Mottagningen var underbar.
De hade förvandlat hembygdsgården till ett så fint ställe.
Underbar mat, som jag inte kunde njuta av till fullo (ska man vara fin får man lida pin, och det var precis så inte revbenen började spränga sig ut genom klänningen från början)
UNDERBARA tårtor som systeryster bakat.
Nicole hade en egen tårta, och jag ville smaka på alla tårtor och bara liiiten bit av varje gick ner innan klänningen återigen sa -nejnej, haha, du ska inte få äta gott idag inte, haha.
Dumma klänning.
Som tur är behöver ja aldrig mer ha på mig den dumma jättesnygga klänningen, som jag ändå lyckades spräcka en söm i urrigningen på genom att kliva ur limon...
Så kan de gå.
Åh, de hände så mycket roligt på mottagningen, lekar, spex, fina tal, alla fina presenter Nicole och vi fick
Tack för allt fint!
Så vackert!
Åh,
Om vi ändå hade haft limon att packa hem allt i!
Jag satt som en pressad korv i baksätet på hemvägen med saker runtomkring mig, Anna och Daniel fick ta ett lass i sin bil som de kom med idag, och lite fick följa med mor och far hem som vi får hämta i veckan.
De va ju inte meningen att alla skulle vara så givmilda!
Väl hemma var jag väldigt glad faktiskt att klockan inte var mitt i natten, sen drog ja med karln på en bröllopsdans i vardagsrummet till tonerna av min favorit countrylåt spelandes från mobilen.
Love!!!!!
Ja, jo, nej, vi hann aldrig med någon bröllopsdans innan, tiden bara försvann. Time flyes liksom.
I förmiddags samlades de första glädjetårarna bakom ögonen när man satte sig ner och tänkte tillbaka.
Allt var så underbart.
Och nu är ja Fru!
Hustru!
Underbart!

Säg nåt!
Postat av: Syster yster

Nu blir jag ju tårögd en gång till ju uschans vad ni var fina och man såg hur kärleken formligen sprutade ur era ögon när just era ögon mötes heeeelt uuuuuunderbart =)))))) Love is in the AIR hmm

2010-11-01 @ 12:01:01
Postat av: Tezz

gött för dej gumman... glad för eran skull... :) hoppas ni hade en underbar dag me bröllop och dop... =) pusspuss

2010-11-01 @ 20:36:05
URL: http://tezzisvezzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0