Poetry Corner

Jag uttrycker mig i skrift. Har alltid gjort. Är inte en person som gärna pratar med folk om mina problem eller hur jag känner. Det är fruktansvärt få som jag ibland släpper in i huvudet på mig själv.

Så jag började skriva dagbok på lågstadiet och fortsatte med det till jag började gymnasiet. Sen gick jag över till att skriva dikter och verser. Knappast efter konstens alla regler, men jag skriver. Och det gör jag fortfarande; tillsammans med bloggen då förstås.

Jag tänkte iallafall jag skulle dela med mig lite av gamla dikter som ligger och skräpar, lite nu och då.

Här är premiären.


Del 1 i historien (förklaringen) om mig.

Kanske kommer jag aldrig bli hel igen
För många trasiga komponenter för att kunna lagas fullständigt
Man får se sin charm i det
Att man aldrig kan bli perfekt,
men man är garanterat unik
One of a kind
Ibland lite för teatralisk
Tar ofta mig själv på för lite allvar
Känslomässigt handikappad som alltid förväntar sig det värsta,
men som aldrig slutar hoppas på min prins att rädda mig från denna gråtrista värld
Pratar utan att tänka mig för
Eller grubblar på saker så länga att jag glömmer bort vad vi pratade om
Envis
Ibland nedlåtande
Omtänksam
Lyssnar gärna om det behövs
Vill endast ha förstående tillbaka
Endel säger att det finns inget jag inte klarar av
Vissa påstår att jag borde söka hjälp för mina "problem"
Tycker själv att jag är lite muppig
Ibland vill jag förändra allt;
bli svarthårig, dubbel D kupa och ett nosejob
Ibland är jag så förbannat läcker att jag skulle kunna bli lesbisk och gifta mig med mig själv
Jag är mer sårbar än vad jag utger mig för att vara

Nej, jag kan nog inte lagas
Inte ens genom att söka hjälp
Men det gör inget
Jag är unik
Unik är perfekt




Säg nåt!
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. af Uppsala

det är svårt att släppa in människor in på sitt liv. Inte för att man inte litar på dem utan för att man tror att de inte ska förstå en

2008-07-10 @ 08:55:31
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Jonas

Det är svårt o prata om sitt liv med folk, många tycker ju helt olika än vad som kanske händer i just sitt liv o kanske inte e så jätte intresserade av att lyssna, skriver man så finns det ju kvar o går inte ut till tomma öron..

2008-07-11 @ 12:45:53
URL: http://lifeofjonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0